Щоб день в дитячому садку пройшов добре, важливо налаштувати малюків на позитивний лад з перших годин перебування в групі. Для цього в розпорядок дня включені обов’язкові ранкові вітання.
Що дають ранкові вітання?
Привітальні вправи виконують кілька важливих функцій:
- Прищеплюють культуру, допомагають виробити звичку вітатися;
- Піднімають настрій, налаштовують на позитивний лад;
- Допомагають домогтися доброзичливої атмосфери в колективі;
- Розвивають навички колективних взаємодій.
У молодших групах ранкові вітання допомагають дітям познайомитися, запам’ятати одине одного, дізнатися відмінні риси кожного учня. В інших групах обряди вітання працюють, як мотивація до продуктивного і захоплюючого дня, а також допомагають створити правильний емоційний настрій. Те, як дитина проявляє себе в подібній діяльності, допомагає вихователю оцінити настрій вихованця і його психологічний стан.
Варіанти ранкових обрядів:
Перш, ніж почати, вихователь повинен звернути на себе увагу дітей і зібрати їх. Зазвичай, дітей спочатку просять стати колом, щоб почати вітання. Зробити це можна різними способами:
«До трьох рахуємо і у коло крокуємо! Раз два три!»
«Вправо-вліво подивились і у колі всі зустрілись!»
Після того, як діти встали в коло, можна почати ритуал вітання.
«Потягушечки»
«Потягушки-потягушечки,
Від ніжок до макушечки,
Щоб швидше підрости,
Рученята угору треба тягти »
Потім вихователь звертається до кожного в групі по імені і питає: «Подросла, Даша?», «Виріс, Павло?». З цим привітанням можна плавно переходити до ранкової зарядки.
«Сонце промінцем зустрічає»
Це вітання проходить з іграшкою у вигляді сонця. Привітання починається зі віршика:
Колом сонечко іде,
За собою день веде.
Станьмо разом всі поволі –
Станем сонечком у колі!
Після віршика, вихователь передає сонечко дитині, що знаходиться найближче, і бажає їй доброго ранку: «Доброго ранку, Максиме!». Тепер уже він повинен повернутися до сусіда і дати йому іграшку, також побажавши доброго ранку. Вправа допомагає дітям запам’ятати імена один одного і поліпшити взаємини в колективі.
«Котики»
Щоб остаточно розбудити і підбадьорити дітей, вихователь пропонує повторювати групі рухи під вірш:
Вранці кошенята прокидаються – Тремо очі і оглядаємося на всі боки;
Гарненько потягаються – Піднімаємо руки вгору, тягнемося і по колу опускаємо руки;
Очі витирають, вмиваються – Показуємо, як кішки вмиваються;
У садочок до друзів збираються – Крокуємо на місці, рухаємо руками і ногами.
Після цього, вихователь пропонує швидко знайти собі «друзів», до яких вони збиралися, і взятися за руки, ставши по парам.
«Доброго ранку, це Я!»
Цей ранковий ритуал може бути як самостійним, так і доповнювати інші варіанти вітання. Для нього використовується дошка, біля якої зберігаються фотографії всіх дітей. Коли дитина приходить в групу, вона підходить до дошки, знаходить свою фотографію і прикріплює її на дошку зі словами «Доброго ранку, це Я!».
Поруч зі своєю фотографією, малюк може прикріпити смайлик, що відображає його емоцію сьогодні або використовувати магніти і стрічки улюблених квітів. Подібна творча діяльність допомагає вихователю оцінити настрій кожного з групи. Для дитини це можливість навчитися розпізнавати свої емоції і прислухатися до свого настрою.
У дитячому садку щоденні вітання стають улюбленою частиною дня, особливо коли діти звикають до них. Ви можете ввести ранкові ритуали і вдома, щоб допомогти малюкові налаштуватися на позитив з перших годин ранку.